Nieuws

Maria Dommer, Welzijn Stichtse Vecht en Portaal in gesprek met bewoners

Maria Dommer, Welzijn Stichtse Vecht en Portaal slaan de handen ineen voor de ouderen in Maarssenbroek.

Vanaf 1 januari 2015 veranderen AWBZ en de WMO. Dat betekent voor de inwoners van de gemeente Stichtse Vecht en de cliënten van zorgorganisaties dat bij elke hulpvraag  allereerst wordt gekeken wat het eigen sociaal netwerk van familie,mantelzorg, vrijwilligers en burenhulp kan betekenenvoordat professionele ondersteuning wordt ingeschakeld.

Afgelopen week kregen bewoners van de Willem van Hoornhof  in Maarssenbroek tijdens een bijeenkomst uitleg van Maria Dommer, Welzijn Stichtse Vecht en Portaal over wat de plannen van het kabinet per 1 januari 2015 voor hen zal gaan betekenen. Tevens schetsten de drie partijen op welke manier zij de oudere zorgvrager kunnen ondersteunen.

Zij bieden activiteiten, diensten en zorg aan de bewoners van de Willem van Hoornhof  én aan de wijkbewoners , tot aan complete verzorgingshuiszorg toe. Voor de diensten en zorg is wel vaak een indicatie nodig en/of wordt er een eigen bijdrage gevraagd. Per 1 juni a.s. zijn er medewerkers van de drie organisaties  in de Willem van Hoornhof aanwezig om mensen persoonlijk te woord te staan en informatie te geven. ‘Gelukkig staan we er dus niet alleen voor’, aldus één van de bewoners. Ook kwamen verschillende mensen met ideeën om prettig thuis te blijven wonen en dienden zich er spontaan vrijwilligers aan. ‘Ondanks de wat moeilijke boodschap, ging iedereen goed geïnformeerd en gerust naar huis’, aldus de directeuren P. Appeldoorn van Maria Dommer en F.  Miltenburg van Welzijn Stichtse Vecht.

Wijkbijeenkomst

Woont u in Maarssenbroek-Noord? Op maandag 16 juni om 15.30 is er een wijkbijeenkomst in de Willem van Hoornhof over dit onderwerp en de mogelijke ondersteuning en diensten.

Aanmelden kan bij info@maria-dommer.nl of telefonisch 0346-587333 of  Welzijn Stichtse Vecht 0346-290710.

Comments are closed.